5 jaar geleden

Hoog zwanger was ik en 8 dagen over tijd. Vol spanning wachtten we op ons kleine mannetje. Geen idee nog hoe het zou zijn, om mama te worden. Er was een kamertje dat klaar stond om de nieuwe bewoner te ontvangen en er was een afspraak met de verloskundige. Om toch eens te kijken of we de bevalling op gang konden brengen.

Morgen wordt Eep 5. Wat is er veel gebeurd in die tijd! En wat is het een mooie kerel geworden! In het begin moest ik erg wennen aan mijn nieuwe rol. Het eerste jaar wist ik vaak van gekkigheid niet of ik het wel “leuk vond” om moeder te zijn. Maar met zijn groei, groter en groter, groeide ik mee. Wat is dat een bijzonder proces!

Ik weet nog dat ik wel eens dacht: dat kleine baby’tje loopt over een paar jaar rond. We kennen dan zijn karakter, zijn humor, zijn leuke en minder leuke kanten. Dat vond ik maar een vreemd idee. En toch gaat het zo. Door de tijd heen ontdek je wie je kind is. Mag je het leren kennen. Loopt het rond. Verrast het je met gekke grapjes, knuffels en kusjes. Plak je hem af en toe graag achter het behang. Komt hij je vijftig keer storen als je een blog zit te typen ;-).

Het maakt me klein en dankbaar om te beseffen dat ik zijn moeder mag zijn. Dat hij helemaal aan ons is toevertrouwd. En wat ben ik blij dat wij zelf ook weer een Vader hebben, die ons daar in voorgaat.

Happy birthday morgen, lieve Eep!

 

 

11 gedachtes over “5 jaar geleden

Plaats een reactie