Mobiel

Eindelijk is het zover. Het moment waarop ik heb gewacht en waarvoor ik heb gevreesd is daar: ik heb mijn nieuwe mobiel in gebruik genomen. Nou ja… nieuwe? Zeg maar gewoon: óude. Het apparaat dat mij de komende tijd gaat vergezellen is een heuse ‘dumbphone’. Ja inderdaad, zo één waarmee je niet op internet kan.

Al voordat er sprake was van reproductie van de legendarische Nokia 3310, frustreerde ik me aan de aantrekkingskracht van het internet-apparaat in mijn broekzak. Momenten van verveling vulde ik op met surfen. Een willekeurige vraag waar ik geen antwoord op had, zocht ik direct even op (Google is your friend) om nog maar te zwijgen van de vele sociale contacten die elke dag via mijn phone onze woonkamer en hup, dan ook meteen maar mijn hoofd inrolden. Regelmatig voelde ik me gekidnapt door mijn mobiel. Prikkelgevoelig? Yep! Discipline om hem uit te doen? Nope! Een lastige combinatie.

En vandaag heb ik dan eindelijk de koe bij de horens gevat. Eerst maar eens tijdelijk. Als sociaal experiment, zullen we maar zeggen. Aangezien ik een super goedkope dumbphone heb gevonden, mag dat. Voorgoed is ook weer zo definitief, vind je niet? Whatsapp ga ik het meest missen, vermoed ik. Maar ja, dat draait helaas precies via de combinatie van mobiel en internet. Voor de rest wordt het vooral aanpassen. We zullen eens zien hoe flexibel ik ben.

Best een leuke stap om te nemen. En de grote vraag is natuurlijk: zal het me wat brengen? Stilstand is achteruitgang, zeggen ze. De toekomst zal het leren of ik er nu juist op vooruit of achteruit zal gaan. Van stilstand is in elk geval geen sprake. Ik mag voorlopig dan geen smartphone hebben, maar ik ben nog wel mobiel.

9 gedachtes over “Mobiel

  1. Deborah zegt:

    Stoer hoor, ik merk het bij mezelf ook nog wel eens dat dat ding wat aandacht vraagt, maar ik laat mijn telefoon wel eens expres boven liggen of in mijn tas zitten. Je moet er echt heel bewust mee omgaan, want idd, best veel prikkels!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

