Kinderen en gekken…

Zo nu en dan plak ik een paar fotootjes in het album van Eep. Ik houd bij wat hij meemaakt en schrijf dat op. Zodra ik een blad vol heb geschreven gaat dit in zijn ringband. Zo heb ik de foto’s en aantekeningen bij elkaar. Natuurlijk mogen de gekke uitspraken niet ontbreken. Een paar meegenietertjes voor jullie vandaag.

Maus leest aan tafel uit de bijbel:”Kinderen, heb ontzag voor uw ouders.” Eep (1,5 jr):”Jáááája…!”

Ik ben aan het koken en laat enthousiast een mini-paprikaatje aan Eep (2) zien.”Kijk Eep, een babypaprika’tje in de grote mama paprika. Zullen we hem een naam geven? Hoe heet ‘ie?” Eep:”Noach!”

Met Eep op schoot bestel ik onze boodschappen. Eep:”Doe maar bier!”

Eep heeft z’n boterham bijna op en ik zet een tweede boterham gesneden en wel voor hem klaar. Gekscherend doe ik hem voor:”Oh mama, wat geweldig! Wat lief! Wat zijn we blij met u!” Kennelijk lijkt het erg op hoe ik altijd bid. Eep:”Amen!”

Voordat hij gaat slapen geef ik hem nog een dikke knuffel. “Ik hou van jou!”, zeg ik. Maar hij is met andere dingen bezig. “Mama heeft gele tanden!” En bedankt…!

Ik ben wat aan het rommelen in de keuken en doe een kastdeurtje (blijkbaar te hard) dicht. Eep:”Doe maar opnieuw. Zachtjes hè?”

Eep zingt graag. Ook aan tafel. Daardoor gebeurt het regelmatig dat we lang op hem moeten wachten. Dus ik leg hem uit:”Als mijn bord leeg is en mijn mond ook, dán mag ik zingen.” Ik laat mijn lege mond zien en begin te zingen. Prompt zingt Maus me na, met volle mond. Direct reageert Eep streng op Maus:”Mond vol? Niet zingen!”

Je leest het al: we kunnen onze lol niet op. Ach ja, kinderen en gekken spreken de waarheid zeggen ze.

 

5 gedachtes over “Kinderen en gekken…

Geef een reactie

