Avondgebed

Heer, ik ben moe met een hoofd vol gedachten
maar gaan slapen, dat wil nu nog niet.
Dank, dat u op mij, uw kind, staat te wachten
ik met u praten mag als in een lied

Vader, de wereld breng ik aan uw voeten
al wat er woedt en wat is gebeurd
Ik ben zo aan het zoeken en zo aan het wroeten
maar al wat ik zie is verdeeld en verscheurd

Ik weet dat ik klein mag zijn in uw armen
dat ik mag zuchten en dat u mij troost
Wilt u mijn gids zijn vol rust en erbarmen?
Ken mij en vind mij steeds weer, in mijn nood.

Wieg me toch zachtjes en fluister en sus me
dat ik verstil, leunend tegen u aan
Aai zacht mijn haren en luister en rust me
U bent mijn redding Heer, laat me niet gaan.

 

23-07-2017

7 gedachtes over “Avondgebed

Geef een reactie

