From Eep, with love

Hallo mensen!
Ik ben op ontdekkingstocht en wil eens even deze grappige knopjes uitproberen. Ah, een blog, wat leuk! Ik zal het hier eens even ownen. Mijn moeder denkt dat alles in huis van haar is… Nou, ik dacht het niet. 

Op dit moment is het stil hier beneden. Mama doet boven de was en is eindelijk eens lief. Dus ik heb lekker even de tijd aan mezelf. Al kan dat elk moment voorbij zijn. Man-man-man, wat is het een klus om te leven met twee volwassenen. Ik hou van ze hoor, écht! Maar ik kan niet wachten, tot ik groot ben. Dan kan ik tenminste normaal met ze communiceren. Voor mijn idee ben ik gewoon duidelijk tegen die mensen. Als ik wat wil hebben, wijs ik met uitgestrekte arm en maak ik daar nadrukkelijk een gezaghebbend geluid bij. Maar luisteren, ho maar! Mijn moeder weigert regelmatig als ik zeg dat ik een koeka wil, begrijp je dat nou? Ik kan boos worden, stampen, het doet haar allemaal niets. Ze zit echt in de ‘nee-fase’ momenteel. Twee is nee… Nou, tweeendertig kan er ook wat van!

Ik probeer ze soms ook te negeren. Dat werkt aardig. Dan blijf ik lekker aan de knopjes van dat muziekding zitten en laat ik haar “nee” zeggen, wat ze wil.
Praten wil bij hen allebei nog niet lukken. Ze brabbelen wel wat en doen alsof ze alles begrijpen. Sinds kort kunnen ze trouwens wel allebei “Titapoejij” zeggen – en daar zijn ze heel trots op- maar de toepassing, daar schort het nog behoorlijk aan.

Gelukkig heb ik veel aan internet. Als ik me zorgen maak of niet weet hoe ik met ze om moet gaan, dan google ik wat en vind ik bevestiging op forums. Al is de ene ouder de andere natuurlijk niet. Helaas is er geen kant-en-klare handleiding voor die mensen.
Het is vooral overleven. Zo’n intensieve tijd, die opvoeding… écht investeren. Maar je krijgt er wel veel voor terug. En als ik er even helemaal doorheen zit, dan is er altijd hoop: het is maar een fase!

Koei!  van Eep

7 gedachtes over “From Eep, with love

Geef een reactie

