Kikkererwten 

… Ik heb ze eerlijk gezegd nog nooit gegeten.  Tot vandaag.  Ik was namelijk een recept tegen het lijf gelopen (boink) van een gezonde hartige snack. Waar ik al heel lang naar op zoek was. Met kikkererwten.  Je gelooft het niet,  maar je kan die dingen roosteren in de oven! Het is een eitje om klaar te maken…  Of nahja… een peuleschilletje komt meer in de buurt.  En goed te eten,  met name als je van die domme ik moet wat eten –trek hebt.  En gezónd,  dames en heren,  gezónd!

Dit is hoe:

  • Laat 200 gr kikkererwten uitlekken.
  • Verwarm de oven voor op 200 graden (als je een heftige oven hebt is 180 graden genoeg)
  • Meng 1 el olie met 1tl paprikapoeder of wat je ook maar lekker vindt en wat zout. En drenk de erwten hierin.  – zei het recept…  Ik heb veeeul meer dan 1tl paprikapoeder gedaan.  Wees vooral scheutig.  –
  • Daarna op een bakplaat met bakpapier de oven in voor 30 minuten.

Even laten afkoelen en genieten maar! O ja,  in een afgesloten trommeltje kan je ze een paar dagen bewaren.

7 gedachtes over “Kikkererwten 

  1. E zegt:

    ja daar ben ik ook benieuwd naar. Kikkererwten zijn trouwens ook de basis van humus en dat is ook lekker, maar dat koop ik dan kant en klaar. Ik heb nog een kikkererwten blik in de kast staan.

    Like

  2. Tineke zegt:

    Ff husselen tussendoor kan nog wel eens helpen voor de knapperigheid.
    Mijn favoriet; met kaneel (veel!) en een klein beetje honing (honing de laatste 10 minuten erover heen en laten karameliseren)

    Liked by 1 persoon

  3. Dorien zegt:

    Jum Jum! Deze kende ik nog niet. Wel van de week heerlijk recept met pompoen couscous ras el hanout en honing gemaakt. Lekker! En humus wil ik van het weekend maken… of jouw recept…

    Like

Geef een reactie

