Ochtenddeuntje

Vandaag begint het nieuwe seizoen in ons huis. Na een aantal heerlijke weken gaat Maus vandaag weer aan het werk. Hij is gedetacheerd en daardoor moet hij wel eens thuis wachten op nieuw werk. Qua jaargetijde kwam het nu prima uit. Hoewel hij zich deels achter de computer verschanste, om voor zichzelf en zijn werkgever verder te leren, was hij ook gewoon aanwezig in ons gezin overdag. Wat was dat een genot. Eep heeft een week of twee zijn eerste stapjes gezet en Maus was erbij! Maar ook voor mij was het heel fijn. Vlak voor de zomervakantie had ik helemaal niets meer aan energie. Huilbuien, liggen op de bank, snel snauwen om niks waren het gevolg. En toen kregen we dit cadeautje. Ik ervaarde het oprecht als een gave van God. Precies op het juiste moment wat adempauze. Wat een luxe!
… en vandaag begint het dan allemaal weer. Vanochtend werd het duidelijk dat we thuis weer moeten wennen. Eep vond het helemaal niet leuk, dat Maus wegging. Ergens heeft hij dus wel begrepen dat het weer anders zal gaan dan de laatste tijd. Maus is overigens heel blij met zijn nieuw opdracht en heeft er zin in om te gaan beginnen.

Het mooie van alles is, dat ik op zulke momenten opsta met liedjes in mijn hoofd. Vandaag net zo. Ik zie eerlijk gezegd wel op tegen een nieuw seizoen. Met alle drukte van dien. Met het zelf weer moeten zorgen en bedenken. En terwijl ik vanmorgen voor de spiegel mijn tanden stond te poetsen, realiseerde ik me welk liedje er in mijn hoofd zong: ik hef mijn ogen, op naar de bergen: waar komt mijn hulp vandaan? Ik hef mijn ogen op naar U Heer, die mij bij zal staan…

Dat is toch prachtig? Iemand die niet alleen dag en nacht zorgt, maar die ook zo af en toe een liedje in je hoofd geeft, om je alvast voor te programmeren. Zodat je de goede kant op staat. Typisch onze God!

10 gedachtes over “Ochtenddeuntje

  1. annalois1979 zegt:

    fantastisch, dat gaat bij mij ook heel vaak zo. Ik probeer het de meiden te leren. “als je steeds een liedje in je hoofd hebt, moet je even goed naar de tekst luisteren, want wie weet wil God je wat zeggen” , heb jij dus ook!

    Like

  2. Aritha zegt:

    Mooi! Ik heb vaak een wijsje in mijn hoofd. De woorden moet ik dan nog zoeken. Ik hoop dat je energielevel nu goed is. Maar met de God van psalm 121 leer je soms heel veel in de dalen. Als het wat minder gaat.

    Like

  3. Anne Stekhoven zegt:

    Bijzonder!

    Laatst ontdekte ik nummer 717 van Opwekkingsliederen op youtube. Ik was zo onder de indruk dat ik dagen achtereen dit nummer zong ter voorbereiding van mijn stille tijd. Toen het afgelopen zondag in de kerk gezongen werd (eerste keer voor mij in deze setting) vond ik dat ook heel bijzonder. Alsof ik al voorbereid was…
    Wens je een toename van energie toe.

    Like

  4. E zegt:

    Mooi he? Troostvol. Ik heb dat ook gelukkig…
    Eerst de melodie als je loopt te prakkedenken over moeilijke dingen… dan de woorden.
    soms weet ik nog niet eens wat het volgende woord ook al weer was… maar als het boven komt, is het vaak het antwoord. Soms zit het pas in het 3e couplet haha.
    Dan dank ik God daar ook voor 😉

    Like

Geef een reactie

