Synchrone zielen

…dat dacht ik gekscherend toen ik laatst op iemands blog rondkeek. Maar toen ik vorige week een blog erover probeerde te schrijven werd het een saai epistel, vol uitleg die net niet voldeed.

Vertwijfeld vroeg ik Maus:”Synchrone zielen…” Met andere woorden: waar denk jij aan als je dat hoort? En direct zei hij:”Ik zou niet weten wat ik me daarbij moet voorstellen.”

Hmm, jammer. Ik wilde het zó graag delen op mijn blog, omdat ik het in een lollige bui in mijn hoofd tegenkwam, maar later ook de diepe kant zag. Hoe mooi en bijzonder het is, als je je verbonden voelt met iemand doordat je voelt in een bepaald opzicht op elkaar te lijken. Zo van: hee, érgens hebben wij wat van elkaar weg. Een trekje. Een zelfde gedachte. Een manier van dingen zeggen. En dat is dus niet persé hetzelfde als een klik.

Helaas, ik merk dat ik alweer begin te verzanden in uitleg. En dan begint mijn blog te vervelen. Hup Maree, snel stoppen met typen. En alle synchrone zielen die dit lezen, ach… die weten zonder uitleg ook wel wat ik bedoel.

6 gedachtes over “Synchrone zielen

  1. Rinette zegt:

    Ik begreep ‘m net als je zus al bij het lezen van de titel… Heb hetzelfde gevoel deze week nog ervaren bij iemand waarbij ik op de koffie was. Alleen in andere woorden, want deze had ik nooit zelf bedacht (wat ik dan weer zo heerlijk aan jou vind… die fijne eigen woorden die in jou opkomen en die je dan ook nog es deelt met ons en waarvan ik dan weer denk: waarom heb ik dat nooit bedacht, want het klinkt zo logisch… en nu begin ik dus ook al uit te leggen haha over synchrone zielen gesproken…:p )

    Like

  2. E zegt:

    haha…leuk Rinette! En ja tuurlijk snap ik het meteen. Ik denk dat ik op heel veel dingetjes synchoon met je loop…ook niet zó vreemd natuurlijk..
    Haha..beetje blauwgroen dat wel.

    Like

Geef een reactie

