Vakantie: boeken

Op onze uitjeslijst voor deze vakantie stond… de ANWB-winkel. Niet als een écht uitje natuurlijk… maar we wilden erheen. Liefst zo snel mogelijk. De slippers van Maus, ooit bij de ANWB gekocht, zijn hard aan vervanging toe. Jaren naar volle tevredenheid gedragen. Nu zijn er nieuwe nodig, maar wel slippers die nét zo lang mee zouden gaan. 
Omdat we verder geen grootse dingen op het lijstje hadden staan, besloten we de ANWB-winkel in Tilburg op te zoeken en meteen daarna nog een allergaartje aan boodschappen op te halen.
“Echt alleen dat hoor!” zei ik nog tegen Maus. “Als ik nog meer wil, moet je me terugfluiten.” Ik ken mezelf. Altijd een tikkie meer willen doen, dan wat kan. Hij beloofde het en zo gingen we op pad.

De ANWB-winkel was zo gevonden en we waren ook zo klaar: er waren alleen mannenslippers vanaf maat 45. (Nou vraag ik je…!) Helaas-helaas. Restte ons nog die ene winkel waar je een heleboel allerlei kunt kopen voor weinig. Die winkel was al in zicht, iets verderop. We hadden nog zo’n vijftien meter af te leggen. En toen gebeurde het….ik keek naar rechts.

En ik zag…
…een boekhandel! Ik kan je garanderen: hou je van lezen, dan móet je naar binnen. Ik hoorde geen fluitje van Maus´ kant (dat bleek hij achteraf vergeten, helemaal in beslag genomen door de boekhandel) en we stapten binnen.

Boekhandels verschillen nogal van elkaar, maar Gianotten Mutsaers (Tilburg) is zeker een bezoek waard! En dus ook een blog. Het is een erg ruime boekhandel, die uitnodigt om uren in door te brengen. Leestafels, speelplekjes voor kinderen, een gezellige lunchroom en veel oog voor details. Héérlijk!

De kinderafdeling is ruim en een genot om rond te kijken. In het midden staan drie “boekenhuisjes” waar kinderen in kunnen kruipen om een boekje te lezen of lekker te relaxen op de knuffelkussens. Zelfs over de binnenkant van de huisjes is nagedacht!
Daarachter staat deze leukerd:

20160727_103224_28230882353_o

Voor ons ideaal. De één kon lekker op zijn gemak in de winkel rondstruinen, terwijl de ander met Eep een boekje las en bij het takelwagentje speelde. Keek je omhoog, dan zag je deze schattige lampjes.

20160727_103248_28814559526_o

De voorkant van de winkel is ingericht met kleine zithoekjes. Twee stoelen en een tafel omringt met boeken en ingericht op stijl. Om lekker rustig te genieten van je koffie en eens in de boekenkast van “een ander” te kijken.

20160727_111723_28740834942_o

Helaas is de foto wat donker geworden, maar ik wil het beeld jullie niet onthouden.

We hebben heerlijk genoten. Allebei een boek uitgekozen, waarover meer in een volgend blog. En daarna nog een kop koffie met een stuk taart genomen in de koffiehoek. Aan te bevelen is de lemonpie. Een tikkeltje zuur, oeh! En tot mijn vreugde hadden ze voor deze prinses op de erwt zelfs décafé met lactosevrije melk! Hoera!

6 gedachtes over “Vakantie: boeken

Geef een reactie

