Zijn dag goed gezwaaid

Een minicamping in Nederland werd het dit jaar, met als verblijf een heuse blokhut. Heel lief van Maus om mee te gaan daarin. Hij is een echte rauwdouwer die houdt van avontuur en overleven. Én van het buitenland. Geen combinaties die mij erg goed in de oren klinken… zet mij tien jaar achtereen op dezelfde (Nederlandse) camping en ik floreer erop! Gewoon het weten waar ik aan toe ben, de gezelligheid van zomervrienden die je elk jaar weer mag treffen, ja dat vind ik heerlijk!
Ieder zijn ding. En dat betekent compromissen sluiten. Het ene jaar met een camper door Noorwegen, dan met een tentje naar Italie om vervolgens met kind het een poosje makkelijk te doen. Lekker rustig op deze minicamping. Geen tent opzetten, gewoon je auto uitpakken, installeren en klaar.

…wacht eens even… hoor jij dat ook?
Nee. Ik hoor niks.
… dat bedoel ik…! Het is hier wel héél rustig!

De gemiddelde bezoekersleeftijd ligt hoog. Héél hoog! Een seniorencamping.* Nee, niet van naam, maar wel van faam. Wisten wij veel.
Elke ochtend stiefelen ze langs onze blokhut. Al die zestig- en zeventigplussers. Naar het toilethok en weer terug. De eerste dag keken ze nog wat schichtig. Inmiddels zijn ze ontdooid en zwaaien ze elke ochtend spontaan naar Eep die op de schommel zit. Hij had er een sport van gemaakt, naar iedereen die langsliep te zwaaien en nu beginnen zíj, nog voor hij ze gesignaleerd heeft.
Zelfs die ene meneer, met die krulletjes. Die zo moeilijk loopt. Er kon geen lachje vanaf. (Zou hij het moeilijk hebben?) Maar ineens zwaaide hij vanmorgen naar ons ventje: “Hallo!”

Bijzonder wat een kind ongemerkt voor elkaar kan krijgen.

 

*een week later hebben we veel meer kinderen gezien. Dus het woord seniorencamping was onterecht.

2 gedachtes over “Zijn dag goed gezwaaid

  1. E zegt:

    haha…herkenbaar…maar ik zit dat aan de andere kant van de zwaai…hoewel.. op weg naar de kerk liepen we langs een (bejaarden?)woning en er kwam een gebogen vrouwtje voor het raam langs.. Even zwaaien, jawel, ze zwaaide terug. Mooi is dat…Eindelijk -denken die mensen- het duurde even maar nu zwaait er wat!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

