In de war(mte)

Hij had 40°C koorts gisteren, onze Eep. Die ellendige BMR-prik ook. We hadden gehoopt dat hij geen last zou hebben van bijwerkingen, maar vorige keer had hij ook koorts, dus ik verwachtte het al.
40°C is best warm! En ik maakte me zorgen. De enige paracetamol in huis was te licht. Ik had hem er al van gegeven, maar het hielp niet.

Gelukkig werkte Maus thuis (lang leve de moderne tijd!)
Hij bleef bij Eep terwijl ik naar de apotheek sjeesde voor goede paracetamol.
Wat een warmte! De hitte van buiten leek zich te hebben samengewrongen in de auto en ik zette de airco aan. Had Eep maar een airco in z’n lijfje.

De apotheker keek me bezorgd aan. Dat is bij onze beste man niets geks. Na het advies van de huisarts of assistente doet hij er altijd nog een schepje bovenop.”Veertig is wel heel hoog, mevrouw, voor zo’n kleintje!” Ja, dat vind ik ook meneer, daarom sta ik hier voor een paracetamolletje.
“Ik zou er zeker drie geven!”
Braaf nam ik zijn adviezen en de pilletjes in ontvangst om snel weer naar huis te rijden.

Brullen deed hij. Hevig verzette hij zich tegen de zetpil, maar: hij verloor. Met goede afloop, dat wel.
Wat later zat hij in de tuin, tevreden rond te kijken vanaf zijn zetel, mijn schoot. Hij leek al meer de oude en deed een bekend spelletje. Met zijn handje wees hij alles aan, wat hij om zich heen zag. En dan wordt er van je verwacht dat je met hem mee converseert.
“Uh!”
“Ja, Eep, een boom
“Uh!”
“Ja, dat is een vogel. Tjiep-tjiep.”

Het was toch wel erg warm, zo’n koortsig lijfje op schoot in deze broeierige temperaturen!
Het handje wees omhoog.
“Uh!”
“Ja, paracetamol.
…eeeh parasol!”

…ach ja, het bestrijdt allebei warmte…

Een gedachte over “In de war(mte)

Geef een reactie

